ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Decyzja o warunkach zabudowy.Drukuj informacjęSprawa: Decyzja o warunkach zabudowy.

Szczegóły informacji

Decyzja o warunkach zabudowy.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2013-05-17 15:05:23

Termin załatwienia

1. Jeden miesiąc od daty wpływu kompletnej dokumentacji do Urzędu Gminy; 2. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej decyzja wydawana jest w terminie do dwóch miesięcy. Do wyżej wymienionego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organów.

Osoba kontaktowa

Łukasz Balcerak

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity
11-001 Dywity, ul. Olsztyńska 32, Segment A, pok. 10 - złożenie dokumentów.

Telefon kontaktowy

89 524 76 67

Adres e-mail

gp3@ugdywity.pl

Sposób załatwienia

Przyjęcie wniosku, sporządzenie projektu decyzji o warunkach zabudowy przez uprawnionego urbanistę, dokonanie uzgodnień, przygotowanie decyzji.

Miejsce odbioru

Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, Segment A, pokój nr 1,
tel. (89) 524 76 67 e-mail: gp3@ugdywity.pl

Wymagane Dokumenty

W przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie zamierzonej inwestycji budowlanej należy:

1. Złożyć wniosek o warunki zabudowy – załącznik nr 1;

Wniosek o warunki zabudowy powinien zawierać charakterystykę inwestycji, obejmującą:
  • określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów,
  • określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej,
  • określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz, w przypadku braku obowiązku przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
2. W załączeniu dołączyć:
  • kopia mapy zasadniczej w skali 1:500, 1:1000 (dla inwestycji liniowych 1:2000) lub w przypadku jej braku kopia mapy katastralnej w 2 egzemplarzach (w tym jeden oryginał) przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmująca teren inwestycji i obszar na który będzie oddziaływać (trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem, nie mniejsza jednak niż 50 metrów w każdą ze stron),
  • graficzne przedstawienie inwestycji – koncepcja architektoniczno – urbanistyczna,
  • oświadczenia właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw energii, wody, gazu, odbioru ścieków gwarantujące wykonanie uzbrojenia terenu inwestycji (art. 61 ust. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym),
  • pełnomocnictwo upoważniające wnioskodawcę do reprezentowania inwestora,
  • kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację, dla przedmiotowej inwestycji,
  • opłata skarbowa.

Czas realizacji

1. Jeden miesiąc od daty wpływu kompletnej dokumentacji do Urzędu Gminy;
2.  W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej decyzja wydawana jest w terminie do dwóch miesięcy.
Do wyżej wymienionego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organów.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 107 zł (podstawa prawna: cz. I. pkt.8 zał. do ustawy o opłacie skarbowej), którą należy uiścić w momencie złożenia wniosku, w kasie tut. Urzędu bądź na rachunek bankowy: Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska 32, 11-001 Dywity 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004 (tytułem: opłata skarbowa).
  2. Inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym są zwolnione od opłaty skarbowej.
  3. Pełnomocnictwo, upoważnienie niezależnie od sprawy określonej w zgłoszeniu wymaga opłaty skarbowej - 17 zł (opłaty nie pobiera się jednak, gdy została ona pobrana przez notariusza, podstawa prawna: cz. IV zał. do ustawy o opłacie skarbowej).
  4. Zwolnione od opłaty skarbowej są m.in. jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego oraz inne wymienione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 Nr 225, poz. 1635 ze zm.).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Jeżeli wniosek/podanie nie czyni zadość wymaganiom, z mocy art. 64 KPA wzywa się wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012r., poz. 647 z późn. zm.) – w szczególności art. 59.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony