Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Podział nieruchomości
Wydział: Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2013-05-17 11:10:06
Termin załatwienia
Po nadaniu klauzuli ostateczności postanowieniu pozytywnie opiniującemu podział nieruchomości i złożeniu do organu kompletu pozostałych dokumentów, a także w wypadkach, gdy postanowienie nie jest wymagane, decyzja w sprawie podziału nieruchomości jest wydawana w terminie 1 miesiąca od daty wpływu kompletu dokumentów. Zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, decyzję w sprawie podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, wydaje się po uzyskaniu uprzednio pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
Osoba kontaktowa
Piotr Moszczyński
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity
11-001 Dywity, ul. Olsztyńska 32, SEGMENT A, pok. 10 (Sekretariat)
11-001 Dywity, ul. Olsztyńska 32, SEGMENT A, pok. 10 (Sekretariat)
Telefon kontaktowy
(89) 522 87 00
Adres e-mail
gn@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Przyjęcie wniosku wraz z wstępnym projektem podziału, analiza dostępnych w urzędzie dokumentów i ewentualne przygotowanie postanowienia, przyjęcie projektu podziału, przygotowanie decyzji.
- Zaopiniowanie podziału nieruchomości z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami następuje w formie postanowienia wydanego w terminie 1 miesiąca od daty wpływu kompletu dokumentów prawem wymaganych.
- Po nadaniu klauzuli ostateczności postanowieniu pozytywnie opiniującemu podział nieruchomości i złożeniu do organu kompletu pozostałych dokumentów, a także w wypadkach, gdy postanowienie nie jest wymagane, decyzja w sprawie podziału nieruchomości jest wydawana w terminie 1 miesiąca od daty wpływu kompletu dokumentów.
- Zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, decyzję w sprawie podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, wydaje się po uzyskaniu uprzednio pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
Miejsce odbioru
Samodzielne stanowisko do spraw geodezji, Segment A, pokój 4
tel. (89) 522 87 00, e-mail: gn@ugdywity.pl
tel. (89) 522 87 00, e-mail: gn@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- Wniosek wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych o podział nieruchomości (załączniki nr 1, 2 i 3).
- Załączniki do wniosku (oryginały):
- a) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, w szczególności oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem (załącznik nr 4),
- wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy ewidencyjnej,
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku,
- wstępny projekt podziału nieruchomości (po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz 2 egz. dla organu podziałowego).
3. Po wydaniu postanowienia opiniującego pozytywnie wstępny projekt podziału i nadaniu mu klauzuli ostateczności, wniosek należy uzupełnić o:
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- wykaz zmian gruntowych
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- mapę z projektem podziału nieruchomości wykonaną przez geodetę uprawnionego (po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania oraz po 1 egz. z przeznaczeniem dla Sądu Rejonowego w Olsztynie Wydziału Ksiąg Wieczystych, Ewidencji Gruntów i Budynków w Starostwie Powiatowym w Olsztynie, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Olsztynie i 2 egz. dla organu podziałowego).
Czas realizacji
- Po nadaniu klauzuli ostateczności postanowieniu pozytywnie opiniującemu podział nieruchomości i złożeniu do organu kompletu pozostałych dokumentów, a także w wypadkach, gdy postanowienie nie jest wymagane, decyzja w sprawie podziału nieruchomości jest wydawana w terminie 1 miesiąca od daty wpływu kompletu dokumentów.
- Zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, decyzję w sprawie podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, wydaje się po uzyskaniu uprzednio pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
- Od wydanego postanowienia opiniującego zaproponowany podział służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta gminy Dywity wniesione w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
- Od wydanej decyzji zatwierdzającej podział służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta gminy Dywity wniesione w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
1. W przypadku:
a) dokonywania podziałów nieruchomości, o których mowa w art. 93 ust. 2a (podział terenów przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego wykorzystywanych na cele rolne i leśne, powodujący wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha) oraz dokonywanych na podstawie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami, (podział niezależnie od ustaleń planu miejscowego) we wniosku należy wskazać cel dokonania podziału nieruchomości,
b) gdy podział nieruchomości ma nastąpić na podstawie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami i postanowienie opiniujące nie jest wymagane, do wniosku o podział należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt I niniejszej informacji za wyjątkiem wstępnego projektu podziału,
c) braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany na podstawie art. 64 § 2 kpa do uzupełnienia wniosku i złożenia ich w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
2. Z wnioskiem o pozwolenie na dokonanie podziału zabytku nieruchomego, wpisanego do rejestru zabytków, winien występować do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków właściciel lub wieczysty użytkownik dzielonej nieruchomości, bądź ich pełnomocnicy, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt. 8 oraz art. 36 ust 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 ze zm.).
3. W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać poświadczone za ich zgodność z oryginałem.
Informuje się, że Rada Gminy Dywity na podstawie art. 98 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, podjęła uchwałę Nr XIII/79/07 dnia 15.11.2007r. (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego Nr 195, z dnia 17.12.2007r., poz. 2494) w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału.
a) dokonywania podziałów nieruchomości, o których mowa w art. 93 ust. 2a (podział terenów przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego wykorzystywanych na cele rolne i leśne, powodujący wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha) oraz dokonywanych na podstawie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami, (podział niezależnie od ustaleń planu miejscowego) we wniosku należy wskazać cel dokonania podziału nieruchomości,
b) gdy podział nieruchomości ma nastąpić na podstawie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami i postanowienie opiniujące nie jest wymagane, do wniosku o podział należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt I niniejszej informacji za wyjątkiem wstępnego projektu podziału,
c) braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany na podstawie art. 64 § 2 kpa do uzupełnienia wniosku i złożenia ich w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
2. Z wnioskiem o pozwolenie na dokonanie podziału zabytku nieruchomego, wpisanego do rejestru zabytków, winien występować do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków właściciel lub wieczysty użytkownik dzielonej nieruchomości, bądź ich pełnomocnicy, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt. 8 oraz art. 36 ust 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 ze zm.).
3. W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać poświadczone za ich zgodność z oryginałem.
Informuje się, że Rada Gminy Dywity na podstawie art. 98 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, podjęła uchwałę Nr XIII/79/07 dnia 15.11.2007r. (Dz. Urz. Woj. Warmińsko-Mazurskiego Nr 195, z dnia 17.12.2007r., poz. 2494) w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (jedn. tekst Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze. zm.) – Art. 104.
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( jedn. tekst Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.) – Dział III Rozdział 1.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości ( Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663).
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Dywity |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Piotr Moszczyński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-05-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Piotr Moszczyński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-05-17 11:05:14 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Cezary Kotowski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-05-17 11:10:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Cezary Kotowski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-06-22 09:56:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4655 raz(y) |