ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.Drukuj informacjęSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.

Szczegóły informacji

Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych

Ogłoszono dnia: 2013-06-05 12:11:48

Termin załatwienia

nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania

Osoba kontaktowa

Teresa Michalska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A Biuro Obsługi Interesanta - I piętro lub pokój nr 8 - parter.

Telefon kontaktowy

89 524 76 46

Adres e-mail

sp1@ugdywity.pl

Sposób załatwienia

Przyjęcie wniosku, przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Dywity, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. nr 8 (parter), telefon 89 524 76 46, adres email: sp1@ugdywity.pl

Wymagane Dokumenty

  • Podanie o zameldowanie
  • Wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub zgłoszenie pobytu czasowego powyżej 3 miesięcy.
  • Dowód opłaty skarbowej.

Czas realizacji

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okres zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.

Opłaty

Opata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej 10,- zł
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Uwagi

Warunkiem zameldowania osoby w lokalu jest zamieszkiwanie w nim z zamiarem stałego lub czasowego pobytu.
We wniosku należy wskazać od kiedy osoba zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. Należy również wskazać właściciela/ najemcę lokalu w którym ma nastąpić zameldowanie oraz adres jego zamieszkania (zgodnie z Uchwałą Sądu Administracyjnego z dnia 05-12-2011r sygn.akt II OPS 1/11 – stroną w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie osoby w lokalu jest osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu).

Podstawa prawna

  1. Art. 31 ustawy o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010r ( Dz.U. z 2015r. Poz. 388 t.j.)
  2. Rozporządzenie Ministra Sprawa Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r.. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.z 2011r nr 220, poz.1306 ze zm.).
  3. ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz.267).
  4. art.1 ust.1 pkt. 1 lit. „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014r. poz.1628) część I wykazu podmiotu opłaty skarbowej oraz zwolnień poz.53.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony