Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego obywatela polskiego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych
Ogłoszono dnia: 2013-06-05 11:44:40
Termin załatwienia
niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Irena Cabel
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Segment A, Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych, pok. 8 (parter)
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Przyjęcie zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych, pokój nr 8, telefon 89 524 76 46, adres mail: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego - wzór do pobrania w zał. nr 1 i 2.
- Dowód osobisty lub paszport.
- Pełnomocnictwo, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik do zgłoszenia wymeldowania, w formie, o której mowa w art. 33 § 2 K.p.a.
- Dokument tożsamości pełnomocnika.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowania (jeśli potrzebujesz takiego zaświadczenia).
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
Uwaga! Możliwe jest również dokonanie wymeldowania poprzez zameldowanie się w nowym miejscu pobytu
lub przez Internet:
Czas realizacji
- Termin - niezwłocznie
- Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika
- lub przez Internet, na formularzu umożliwiającym tutejszemu organowi wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
Opłaty
- 17 zł za wydanie zaświadczenia - opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004
- przypadki, kiedy wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej lub jest z niej zwolnione określa ustawa o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
- Osobie, która wymeldowała się wydawane jest zaświadczenie potwierdzające ten fakt - na jej wniosek - wzór do pobrania w zał. nr 3.
- Zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje wymeldowanie.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.