Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wymeldowanie z pobytu stałego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Termin załatwienia
Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego.
Osoba kontaktowa
Teresa Michalska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Segment A, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. 8 (parter)
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Przyjęcie zgłoszenia meldunkowego i wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobyt stały
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pokój nr 8, telefon 89/5247646, adres e-mail: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- wypełniony druk Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby)
- dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowanie (w uzasadnionych przypadkach inny dokument potwierdzający tożsamość) do wglądu
- w przypadku małoletnich jeżeli nie posiadają dowodu osobistego odpis skrócony aktu urodzenia. Za osobę małoletnią podpis składa jej przedstawiciel ustawowy.
- jeżeli został ustanowiony pełnomocnik – pełnomocnictwo udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego,.a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Czas realizacji
Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje się zaświadczenie o wymeldowaniu. Wymeldowania można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika.
W przypadku osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych wymeldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub osoba sprawująca nad nią opiekę.
W przypadku osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych wymeldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub osoba sprawująca nad nią opiekę.
Opłaty
Czynność wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej
Opłata od pełnomocnictwa 17,- zł
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004 (w rubryce tytułem wpisać "za pełnomocnictwo")
Opłata od pełnomocnictwa 17,- zł
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004 (w rubryce tytułem wpisać "za pełnomocnictwo")
Tryb odwoławczy
Nie służy odwołanie w trybie administracyjnym.
Uwagi
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Wymeldowania osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie przesłanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego odpisu aktu zgonu albo zawiadomienia o zgonie osoby poza terenu kraju, bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”.
W przypadku zmiany miejsca zamieszkania w obrębie gminy nie dokonuje się wymeldowania
W powyższym przypadku należy wypełnić formularz meldunkowy „ zgłoszenie pobytu stałego” i dokonać tzw przemeldowania zgodnie z Kartą Usługi SP.04.00.13 – zameldowanie na pobyt stały Obywateli Polskich.
Wymeldowania osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie przesłanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego odpisu aktu zgonu albo zawiadomienia o zgonie osoby poza terenu kraju, bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”.
W przypadku zmiany miejsca zamieszkania w obrębie gminy nie dokonuje się wymeldowania
W powyższym przypadku należy wypełnić formularz meldunkowy „ zgłoszenie pobytu stałego” i dokonać tzw przemeldowania zgodnie z Kartą Usługi SP.04.00.13 – zameldowanie na pobyt stały Obywateli Polskich.
Podstawa prawna
- art. 15 – art.17 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U z 2006r nr 130 poz, 993 z późn. zm).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz.U z 2012r. poz. 1475).
- art. 33 § 2 ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U.z 2013r. poz. 267).
- art. 1 ust.1.pkt.2. ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz.U.z 2012r. poz.1282) oraz część IV załącznika do tej ustawy.