ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Nr karty SP. 04.00.13 - Zameldowanie na pobyt stały Obywateli Polskich - (Przyjęcie zgłoszenia meldunkowego i wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały)Drukuj informacjęSprawa: Nr karty SP. 04.00.13 - Zameldowanie na pobyt stały Obywateli Polskich - (Przyjęcie zgłoszenia meldunkowego i wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały)

Szczegóły informacji

Nr karty SP. 04.00.13 - Zameldowanie na pobyt stały Obywateli Polskich - (Przyjęcie zgłoszenia meldunkowego i wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych

Ogłoszono dnia: 2013-05-09 11:19:08

Termin załatwienia

Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego.

Osoba kontaktowa

Teresa Michalska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Referat  Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pokój nr 8, telefon 89 5247646, adres email: sp1@ugdywity.pl

Telefon kontaktowy

89 5247646

Adres e-mail

sp1@ugdywity.pl

Sposób załatwienia

Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje się poświadczenie zameldowania.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Dywity, 11-001 Dywity ul. Olsztyńska nr 32, Referat  Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pokój nr 8, telefon 89 5247646, adres email: sp1@ugdywity.pl

Wymagane Dokumenty

  • wypełniony druk Zgłoszenie pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby meldującej się)
  • zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (osoba dokonująca zameldowania na pobyt stały bez równoczesnego wymeldowania z pobytu stałego).
  • dowód osobisty  osoby meldującej się  (w uzasadnionych przypadkach inny dokument potwierdzający tożsamość) do wglądu
  • do wglądu tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) - oryginał dokumentu.

Czas realizacji

Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego.

Opłaty

Czynność nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Nie służy odwołanie w trybie administracyjnym.

Uwagi

Od 1 stycznia 2013 r.
  • kwestie  związane z obowiązkiem  meldunkowym można załatwić  podczas jednej wizyty w urzędzie. Obecnie nie musimy najpierw wymeldować się w urzędzie gdzie posiadamy pobyt stały, aby dokonać zameldowanie w drugim urzędzie, wszystkie te czynności  wykonamy w tym urzędzie w którym będziemy dokonywać zameldowania.
  • wydłużono termin na  realizację obowiązku  meldunkowego z 4 do 30 dni,
  • formalności meldunkowe można dopełnić przez ustanowionego pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem  udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 KPA. Oznacza to, że ustanowiony przez nas pełnomocnik będzie  mógł nas zarówno zameldować, jak i wymeldować.
Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje  z urzędu właściwy organ  gminy w miejscu pobyty stałego matki  lub tego z rodziców, u którego  dziecko  faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy, na podstawie odpisu aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził akt, bez konieczności wypełniania formularza  „ zgłoszenie pobytu stałego” , data zameldowania jest data sporządzenia aktu  urodzenia

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2000r Nr 98 poz.1071 z późn. zm). Art. 1 – art.14 ustawy  z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U z 2006r nr 130 poz, 993 z późn. zm). Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U z 2012r poz.1475).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony