Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.Drukuj informacjęSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.Szczegóły informacji
Postępowanie administracyjne w sprawach o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych
Ogłoszono dnia: 2013-06-05 12:11:48
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okres zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Osoba kontaktowa
Teresa Michalska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A sekretariat pokój nr 10, I piętro, lub pokój nr 8 parter.
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Przyjęcie wniosku, przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Dywity, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. Nr 8 ( parter), telefon 89/5247646, adres e-mail: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- Podanie o zameldowanie
- Wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub zgłoszenie pobytu czasowego powyżej 3 miesięcy.
- Dowód opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okres zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.
Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.
Opłaty
Opata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej 10,- zł
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Uwagi
Warunkiem zameldowania osoby w lokalu jest zamieszkiwanie w nim z zamiarem stałego lub czasowego pobytu.
We wniosku należy wskazać od kiedy osoba zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. Należy również wskazać właściciela/ najemcę lokalu w którym ma nastąpić zameldowanie oraz adres jego zamieszkania (zgodnie z Uchwałą Sądu Administracyjnego z dnia 05-12-2011r sygn.akt II OPS 1/11 – stroną w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie osoby w lokalu jest osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu).
We wniosku należy wskazać od kiedy osoba zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. Należy również wskazać właściciela/ najemcę lokalu w którym ma nastąpić zameldowanie oraz adres jego zamieszkania (zgodnie z Uchwałą Sądu Administracyjnego z dnia 05-12-2011r sygn.akt II OPS 1/11 – stroną w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie osoby w lokalu jest osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu).
Podstawa prawna
- art. 47 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006r. Nr 139 poz.993 ze zm)
- Rozporządzenie Ministra Sprawa Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r. Poz.1475).
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz.267).
- art.1 ust.1 pkt. 1 lit. „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012r.poz.1282 ) część I wykazu podmiotu opłaty skarbowej oraz zwolnień poz.53.