ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Wpisanie do rejestru wyborców

Szczegóły informacji

Wpisanie do rejestru wyborców

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych

Ogłoszono dnia: 2013-06-05 11:44:42

Termin załatwienia

3 dni od złożenia wniosku

Osoba kontaktowa

Irena Cabel

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A Biuro Obsługi Interesanta - I piętro lub pokój nr 8 - parter.

Telefon kontaktowy

89 524 76 46

Adres e-mail

pnfXuviEfm+ggh5+/JY16xzbz/sHGGGlfhjO3c7vFLB0yDP8s1gcYp4lcksLrWBpMt9/le03tVjLI5eKxd/iUsnm6h9c/J5298O45Ba0cds=

Sposób załatwienia

Przyjęcie wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców Gminy Dywity

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Dywity, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. nr 8 (parter), telefon 89 524 76 46, adres email: sp1@ugdywity.pl

Wymagane Dokumenty

  1. Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość np. dowód osobisty, paszport. 
  2. Kopia dokumentu, który potwierdza fakt zamieszkania na terenie gminy Dywity. Przykładowe dokumenty potwierdzające to:
    • oświadczenie właściciela lokalu
    • umowa najmu, 
    • umowa użyczenia lokalu,
    • jeśli płacisz podatki w gminie Dywity – pierwsza strona zeznania podatkowego PIT z potwierdzeniem złożenia go w Urzędzie Skarbowym (US). Takim potwierdzeniem jest pieczątka wpływu do US, potwierdzenie nadania na poczcie lub Urzędowym Potwierdzenie Odbioru (UPO) w przypadku złożenia PIT-u przez internet, 
    • rachunek za media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.) wystawiony na Twoje dane i adres lokalu na terenie gminy Dywity, w którym mieszkasz, 
    • zawarta z Tobą umowa na media (gaz, prąd, internet, telefon, telewizję kablową itp.), która zawiera adres lokalu na terenie gminy Dywity, w którym mieszkasz, 
    • umowa lub rachunek na usługę niezwiązaną bezpośrednio z lokalem np. abonament na telefon komórkowy, zawierający Twoje dane oraz adres lokalu na terenie gminy Dywity, w którym mieszkasz, 
    • jeśli jesteś właścicielem lokalu, ale nie masz w nim meldunku możesz: 
      • przedstawić akt własności – jeśli jest to lokal spółdzielczy własnościowy lub nie ma założonej księgi wieczystej albo też gdy trwa postępowanie o wpis do Rejestru Ksiąg Wieczystych; 

Czas realizacji

3 dni od złożenia wniosku

Opłaty

Czynność nie podlega opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Od decyzji orzekającej o wpisaniu do rejestru wyborców nie przysługuje odwołanie, ani skarga do sądu. Na stwierdzone nieprawidłowości w danych osobowych przysługuje prawo wniesienia reklamacji do Wójta Gminy Dywity. Wójt obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzje w sprawie.

Uwagi

Przed wydaniem decyzji o wpisanie do rejestru wyborców Wójt Gminy Dywity jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na danym obszarze.
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy mogą być wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek.

Podstawa prawna

Art.19-20, art. 22 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks Wyborczy (Dz.U. z 2011r. nr 21 poz. 112 ze zm.)
Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2013r.poz.267).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony