Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówSzczegóły informacji
Wpisanie do rejestru wyborców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych
Ogłoszono dnia: 2013-06-05 11:44:42
Termin załatwienia
3 dni od złożenia wniosku
Osoba kontaktowa
Teresa Michalska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A Biuro Obsługi Interesanta - I piętro lub pokój nr 8 - parter.
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Przyjęcie wniosku o wpisanie do stałego rejestru wyborców Gminy Dywity
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Dywity, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. nr 8 (parter), telefon 89 524 76 46, adres email: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
-
wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców
-
deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisanie do rejestru wyborców
-
kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy
Czas realizacji
3 dni od złożenia wniosku
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Od decyzji orzekającej o wpisaniu do rejestru wyborców nie przysługuje odwołanie, ani skarga do sądu. Na stwierdzone nieprawidłowości w danych osobowych przysługuje prawo wniesienia reklamacji do Wójta Gminy Dywity. Wójt obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzje w sprawie.
Uwagi
Przed wydaniem decyzji o wpisanie do rejestru wyborców Wójt Gminy Dywity jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na danym obszarze.
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu.
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy mogą być wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek.
Podstawa prawna
Art.19-20, art. 22 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks Wyborczy (Dz.U. z 2011r. nr 21 poz. 112 ze zm.)
Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2013r.poz.267).