Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESELDrukuj informacjęSprawa: Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESELSzczegóły informacji
Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych
Ogłoszono dnia: 2013-05-09 12:24:03
Termin załatwienia
1. Niezwłocznie 2. W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego – do 30 dni.
Osoba kontaktowa
Irena Cabel
Miejsce załatwienia
Biuro Obsługi Interesanta (I piętro) lub za pośrednictwem poczty.
W formie dokumentu elektronicznego. Przy skorzystaniu z tej możliwości wniosek musi być uwierzytelniony za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
Biuro Obsługi Interesanta (I piętro) lub za pośrednictwem poczty.
W formie dokumentu elektronicznego. Przy skorzystaniu z tej możliwości wniosek musi być uwierzytelniony za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Organizacyjnych, segment A pok. nr 8 (parter), telefon 89 524 76 46, adres email: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych – do pobrania zał. nr 1.
- Dowód zapłaty za udostępnienie danych.
- Wskazanie (we wniosku) podstawy prawnej tj. przepisu prawa, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia danych innej osoby i dokumenty potwierdzające ten interes prawny, ewentualnie uwiarygodnienie interesu faktycznego w uzyskaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą.
- Pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
Czas realizacji
- Niezwłocznie
- W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego – do 30 dni.
Opłaty
31 zł – opłata za udostępnienie danych w trybie jednostkowym lub dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłatę za udostępnienie danych wnosi się na rachunek właściwy dla opłaty skarbowej lub w Kasie Urzędu Gminy Dywity.
Tryb odwoławczy
Od decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia danych w trybie jednostkowym służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Uwagi
Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: zobowiązanie sądu do wskazania danych osoby poszukiwanej, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o ich udostępnienie ( np. dochodzenie wierzytelności, zobowiązanie sądu do wskazania danych osoby poszukiwanej, trwające postępowanie sądowe, postanowienia i decyzje innych organów itp.).
- Innym osobom i jednostkom organizacyjnym, które wykażą tylko interes faktyczny w otrzymaniu danych, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
-Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej: poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane np. imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL lub serię i nr dowodu osobistego.
- Dane jednostkowe z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL udostępnia się na wniosek zainteresowanego podmiotu, złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Przez dane jednostkowe rozumie się dane dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
UWAGA
Zmiany w zakresie udostępnienia danych z rejestru PESEL
Od dnia 1 lipca 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1016), która w bardzo istotny sposób modyfikuje aktualną właściwość do prowadzenia spraw dotyczących udostępniania danych z rejestru PESEL.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o ewidencji ludności, od dnia 1 lipca 2019 r. właściwe w zakresie udostępnienia danych z rejestru PESEL są wyłącznie organy gmin. Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL można zatem skierować do dowolnego organu gminy na terenie kraju.Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.