ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Nr karty SP.01.00.13 - Udostępnienie danych osobowych - przyjęcie wniosku i udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.Drukuj informacjęSprawa: Nr karty SP.01.00.13 - Udostępnienie danych osobowych - przyjęcie wniosku i udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

Szczegóły informacji

Nr karty SP.01.00.13 - Udostępnienie danych osobowych - przyjęcie wniosku i udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych

Ogłoszono dnia: 2013-05-09 12:24:03

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki do 7 dni od dnia otrzymania wniosku, w przypadkach wymagających wyjaśnienia 1 m-c.

Osoba kontaktowa

Teresa Michalska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A sekretariat pokój nr 10, I piętro, lub pokój nr 8  parter.

Telefon kontaktowy

89 5247646

Adres e-mail

sp1@ugdywity.pl

Sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki do 7 dni od dnia otrzymania wniosku, w przypadkach wymagających wyjaśnienia  1 m-c. Wniosek o udostępnienie danych z ewidencji, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych można pobrać w Referacie ewidencji ludności pok.nr 8 bądź skorzystać z załączonego poniżej wniosku.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Dywity, Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych, pok. Nr 8 (parter), telefon 89 5247646, adres email: sp1@ugdywity.pl

Wymagane Dokumenty

  • wniosek o udostępnienie danych osobowych
  • uwiarygodniony interes prawny i faktyczny uzyskania danych (wezwanie sądu, lub innej instytucji, tytuł wykonawczy uprawniający do otrzymania   żądanych danych)
  • dowód osobisty (w przypadku osoby fizycznej ubiegającej się o udostępnienie danych)
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki do 7 dni od dnia otrzymania wniosku, w przypadkach wymagających wyjaśnienia  1 m-c.

Opłaty

Opata za udostępnienie danych wynosi 31,- zł ( od jednej osoby) oraz ewentualne  zwolnienia  od obowiązku uiszczania opłaty
Opłata w kasie Urzędu Gminy, lub na rachunek bankowy: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Jonkowie 97 8857 0002 3001 0006 3890 0004 ( w rubryce tytułem wpisać” za udostępnienie danych osobowych”)
Zwolnione z opłaty za udostępnienie danych są podmioty wymienione  w art.44h ust1 ustawy  o ewidencji ludności  i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r ( t.j. Dz.U. Z 2006r.  Nr 139, poz.993 z późn.zm.)

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych osobowych przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronom.

Uwagi

Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać informację o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych informacji oraz wskazać zakres żądanych informacji. Wnioskodawca jest obowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych innej osoby. Jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost z przepisów prawa materialnego należy wskazać wiarygodną potrzebę posiadania danych lub załączyć dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych osobowych. Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób których te dane dotyczą.
Wniosek o udostępnienie danych z ewidencji, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych można pobrać w Referacie ewidencji ludności pok.nr 8 bądź skorzystać z załączonego poniżej wniosku.

Podstawa prawna

  • Art. 44 h ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r (t,j. Dz.U z 2006r. Nr 139, poz.993 z późn.zm).
  • Art. 35,art. 104, art.267,ustawy z dn, 14.06.1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.z 2000r. Nr 98, poz.1071 z późn.zm)
  • § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dn, 19.11.2008r. w sprawie  wysokości opłaty za udostępnienie  danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych  oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz.U. z 2008r. Nr 207, poz. 1298).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21.05.2010r. zmieniające rozporządzenie  w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych  dowodów osobistych (Dz.U. z 2010r. Nr 105, poz 667).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony