Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawie o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowegoDrukuj informacjęSprawa: Postępowanie administracyjne w sprawie o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowegoSzczegóły informacji
Postępowanie administracyjne w sprawie o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych
Ogłoszono dnia: 2013-06-05 11:55:07
Termin załatwienia
nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Osoba kontaktowa
Irena Cabel
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Dywity ul. Olsztyńska nr 32, segment A Biuro Obsługi Interesanta - I piętro lub pokój nr 8 - parter.
Telefon kontaktowy
89 524 76 46
Adres e-mail
sp1@ugdywity.pl
Sposób załatwienia
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
- Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Dywity, Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Organizacyjnych, pok. nr 8 (parter), tel. 89 524 76 46,
adres email: sp1@ugdywity.pl
Wymagane Dokumenty
- Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się – wzór podania o wymeldowanie – do pobrania zał. nr 1
- Kserokopia dokumentu (oryginał dokumentu do wglądu) potwierdzającego posiadanie przez wnoszącego tytułu prawnego do lokalu/budynku jednorodzinnego wskazanego w podaniu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
- Pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika.
- Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej.
- Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo, w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.
Czas realizacji
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
- Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł.
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wys. 17 zł (W przypadku gdy pełnomocnikiem strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo- opłaty nie wnosi się), wniesiona na nr rachunku właściwego dla opłaty skarbowej bądź w Kasie Urzędu Gminy Dywity.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Dywity w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Uwagi
Organ może również z urzędu wszcząć przedmiotowe postępowanie, po powzięciu informacji o fakcie opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego i nie dopełnieniu obowiązku wymeldowania się przez osobę zobowiązaną.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,