Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-01-02 11:49:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy realizacja zadań wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego i dowodach osobistych.

1.    W zakresie spraw stanu cywilnego:
1)    bieżąca rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w księgach stanu cywilnego, prowadzenie rejestrów do tych ksiąg oraz akt zbiorczych do tych zdarzeń,
2)    wydawanie odpisów aktów z ksiąg stanu cywilnego,
3)    wydawanie dokumentów tożsamości,
4)    dokonywanie zmian w księgach stanu cywilnego w oparciu o zgłoszenia innych USC, decyzje administracyjne i sądowe i inne dokumenty przewidziane w ustawie – prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
5)    Przyjmowanie oświadczeń o:
a)    wstąpieniu w związek małżeński,
b)    uznaniu dziecka,
c)    nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
d)    wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci urodzone z małżeństwa,
e)    powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
f)    braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
6)    stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
7)    wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,

8)    wydanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu, oraz poza stałym miejscem zamieszkania,
9)    przygotowanie decyzji w sprawach prostowania, uzupełniania, odtwarzania, unieważniania aktów stanu cywilnego,
10)     współpraca z sądami w zakresie szczegółowych przypadków rejestracji akt stanu cywilnego.
2.    W zakresie innych spraw cywilnych:
1)    wywieszanie ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
2)     powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
3)     składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych,
4)    udzielenie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji sądowej i administracyjnej,
5)    opiniowanie podań osób zamieszkałych za granicą, ubiegających się o stałe zamieszkanie na terenie Gminy oraz prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi w indywidualnych sprawach obywateli polskich.
3.    W zakresie zgromadzeń publicznych:
1)    przyjmowanie zawiadomień o planowanym zgromadzeniu publicznym,
2)    przygotowanie decyzji w sprawie zakazu zgromadzenia lub jego przerwania,
3)    przygotowanie do podpisu zezwoleń na prowadzenie zbiórek na obszarze Gminy.
4.    Ponadto do zadań Urzędu Stanu cywilnego należy:
1)    prowadzenie archiwum zakładowego,
2)    przygotowywanie i przekazywanie informacji w zakresie wykonywanych czynności do umieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej,
3)    wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.