Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-01-02 12:23:28 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Inspektora do spraw obsługi Rady Gminy należy:
1) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów do Rady Gminy, sołectw, wyborów ławników sądowych, kolegium do spraw wykroczeń itp.,
2) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem referendum gminnego oraz zarządzonych przez Radę Gminy konsultacji społecznych,
3) opracowywanie projektów planów pracy Rady Gminy i jej Komisji w uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady i Przewodniczącymi Komisji,
4) współdziałanie w opracowaniu i zapewnieniu poprawności formalno-prawnej projektów uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii Komisji w sprawach merytorycznych i organizacyjnych,
5) opracowywanie sprawozdania, analizy i informacje, oceny i wnioski w zakresie zleconym przez Radę, a w szczególności dotyczących wykorzystania opinii i wniosków Komisji przez organy, do których były one kierowane; czuwa nad prawidłowością i terminowością realizacji interpelacji i wniosków radnych oraz realizacją wytycznych i zaleceń Rady bądź jej Przewodniczącego,
6) koordynowanie spraw dotyczących przygotowania materiałów sesyjnych, w tym projektów uchwał Rady, kompletuje te materiały, powiadamia o zwołaniu sesji i ją obsługuje. Sporządzanie protokołów z sesji.
7) przekazywanie Wójtowi Gminy uchwały Rady – po stwierdzeniu ich ważności przez organ nadzoru,
8) współdziałanie z radnymi w zakresie spraw wynikających z ustawy samorządowej, między innymi utrzymywania kontaktów radnych z wyborcami,
9) przygotowywanie materiałów na posiedzeniu Komisji Rady, powiadamianie o zwołaniu posiedzenia w tym osoby zaproszone przez Komisję, prowadzenie obsługi posiedzeń Komisji wraz z protokołowaniem,
10) przekazywanie Wójtowi wniosków i opinii Komisji i radnych,
11) prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Rady i Komisji Gminy w zakresie ustalonym ich regulaminem, czuwanie nad prawidłowym i terminowym przygotowaniem projektów aktów pod ich obrady, koordynowanie współdziałania w zakresie obsługi Rady, Komisji i radnych,
12) sporządzanie i prowadzenie dokumentacji Rady i Komisji,
13) konsultowanie z radcą prawnym zgodności z prawem uchwał sołectw i przedkładanie Wójtowi,
14) przygotowywanie projektów planów spotkań z wyborcami oraz dyżurów w okręgach wyborczych, bądź w siedzibie Rady w celu przyjmowania wniosków, uwag i skarg mieszkańców, prowadzenie rejestru tych postulatów i podejmowanie działania dla ich rozpatrzenia,
15) organizowanie i obsługa narad i konferencji zwoływanych przez Przewodniczącego Rady,
16) przygotowywanie projektów uchwał gdy z inicjatywą uchwałodawczą występują radni bądź sama Rada,
17) udzielanie pomocy radnym w zabezpieczeniu praw radnych oraz członkom organów i zespołów nie będących radnymi, a w szczególności praw wynikających z ochrony stosunku pracy radnych,
18) prowadzenie obsługi radnych i stałych członków Komisji w zakresie rozliczania za udział w posiedzeniach Rady i Komisji, sporządzanie listy wypłat, raportów,
19) prowadzenie wykazu aktów prawa miejscowego oraz ewidencji dotyczących tych przepisów,
20) wybieranie, przetwarzanie i umieszczanie informacji związanych z funkcjonowaniem Rady Gminy Dywity na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
21) wykonywanie powierzonych zadań, współdziałanie z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu,
22) wykonywanie poleceń Przewodniczącego Rady Gminy.
Ponadto do zadań inspektora ds. obsługi Rady Gminy należy wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta Gminy.