Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-01-02 11:49:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy realizacja zadań wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego i dowodach osobistych.
1. W zakresie spraw stanu cywilnego:
1. W zakresie spraw stanu cywilnego:
1) bieżąca rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w księgach stanu cywilnego, prowadzenie rejestrów do tych ksiąg oraz akt zbiorczych do tych zdarzeń,
2) wydawanie odpisów aktów z ksiąg stanu cywilnego,
3) wydawanie dokumentów tożsamości,
4) dokonywanie zmian w księgach stanu cywilnego w oparciu o zgłoszenia innych USC, decyzje administracyjne i sądowe i inne dokumenty przewidziane w ustawie – prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
5) Przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) uznaniu dziecka,
c) nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
d) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci urodzone z małżeństwa,
e) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
f) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
6) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,2. W zakresie innych spraw cywilnych:
7) wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,
8) wydanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu, oraz poza stałym miejscem zamieszkania,
9) przygotowanie decyzji w sprawach prostowania, uzupełniania, odtwarzania, unieważniania aktów stanu cywilnego,
10) współpraca z sądami w zakresie szczegółowych przypadków rejestracji akt stanu cywilnego.
1) wywieszanie ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,3. W zakresie zgromadzeń publicznych:
2) powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
3) składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych,
4) udzielenie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji sądowej i administracyjnej,
5) opiniowanie podań osób zamieszkałych za granicą, ubiegających się o stałe zamieszkanie na terenie Gminy oraz prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi w indywidualnych sprawach obywateli polskich.
1) przyjmowanie zawiadomień o planowanym zgromadzeniu publicznym,4. Ponadto do zadań Urzędu Stanu cywilnego należy:
2) przygotowanie decyzji w sprawie zakazu zgromadzenia lub jego przerwania,
3) przygotowanie do podpisu zezwoleń na prowadzenie zbiórek na obszarze Gminy.
1) prowadzenie archiwum zakładowego,
2) przygotowywanie i przekazywanie informacji w zakresie wykonywanych czynności do umieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej,
3) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Wójta.