ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wnioski dotyczące wykupu lub zamiany nieruchomości stanowiących własność i użytkowanie wieczyste osób fizycznych i prawnych. Drukuj informacjęSprawa: Wnioski dotyczące wykupu lub zamiany nieruchomości stanowiących własność i użytkowanie wieczyste osób fizycznych i prawnych.

Szczegóły informacji

Wnioski dotyczące wykupu lub zamiany nieruchomości stanowiących własność i użytkowanie wieczyste osób fizycznych i prawnych.

Wydział: Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa

Ogłoszono dnia: 2015-09-17 14:50:58

Termin załatwienia

nie jest określony przepisami

Osoba kontaktowa

Teresa Wąsowicz

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Dywity - Miejsce złożenia dokumentów
11-001 Dywity, ul. Olsztyńska 32, SEGMENT A, Biuro Obsługi Interesanta
tel. (89) 522 87 07

Telefon kontaktowy

89 524 76 52

Adres e-mail

mkkier@ugdywity.pl

Sposób załatwienia

Przyjęcie wniosku. W ramach rozpatrzenia wniosku – analiza dokumentów dostępnych w Urzędzie Gminy (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego), wizja w terenie, przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej.

Miejsce odbioru

Referat Mienia Komunalnego i Rolnictwa
pok. nr 2, pok. nr 3 (segment A)
tel. 89 524 76 53, 89 524 76 52

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o kupno lub zamianę nieruchomości stanowiących własność i użytkowanie wieczyste osób fizycznych lub prawnych wraz z uzasadnieniem.
  2. Załączniki do wniosku:
    1. mapa z naniesioną propozycją wykupu lub zamiany,
    2. dokument potwierdzający własność gruntu.

Czas realizacji

Sprawy z zakresu sprzedaży nieruchomości mają charakter spraw cywilno-prawnych - termin nie jest określony przepisami.
Zawarcie aktu notarialnego wykupu lub zamiany nieruchomości.

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Uwagi

Po złożeniu wniosku wraz z odpowiednimi załącznikami zbierane są niezbędne opinie merytorycznych Referatów umożliwiające podjęcie decyzji przez Wójta Gminy Dywity. Po wyrażeniu przez Wójta zgody na wykup czy też zamianę nieruchomości, części nieruchomości zlecane jest opracowanie dokumentacji geodezyjnej i operatu szacunkowego.
Następnie sporządzany jest protokół rokowań będący podstawą do zawarcia aktu notarialnego.
Stosowne dokumenty są przekazywane do Kancelarii notarialnej, która sporządza akt notarialny.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz. U. z 2015r., poz. 782 z późn. zm.).
  2. Uchwała Nr XV/97/99 Rady Gminy Dywity z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami, oraz uchwała Nr XXII/184/08 Rady Gminy Dywity z dnia 27.11.2008 r. i uchwała Nr XXV/209/09 Rady Gminy Dywity z dnia 9.02.2009r. zmieniające uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Dywity.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dywity
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Teresa Wąsowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-09-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Teresa Wąsowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-17 14:50:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Teresa Wąsowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-17 14:50:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Teresa Wąsowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-03-18 12:18:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2528 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony