ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Dywity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-06-14 10:04:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

I. Podstawa prawna
Art. 7a ust. 1 i art. 7b ust. 1 ustawy z 19.11.1999 roku Prawo działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 101,poz.178 z późniejszymi zmianami/, w związku z art. 66 pkt 2 ustawy z dnia 2 lipca z 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające  ustawę o swobodzie działalności gospodarczej  /Dz.U..Nr 173, poz. 1808/ oraz art. 16 ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie  działalności gospodarczej  /tekst jednolity z 2007r. Dz.U.Nr  155, poz. 1095/
           
II. Wymagane dokumenty :
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej według załączonego poniżej wzoru.

III. Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych  Urzędu Gminy w Dywitach  pok. Nr 6 /parter/ Tel.089 524 76 45
 
IV. Opłaty :
Zwolniony z opłaty

V. Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Organ ewidencyjny doręcza  zaświadczenia z urzędu przedsiębiorcy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
 
VI. Uwagi.
1.   Wniosek o wpis do ewidencji można składać w siedzibie Urzędu, lub przesłać pocztą wraz z dowodem  wpłaty.
2.   Odbiór zaświadczenia może być :
       - osobiście przez wnioskodawcę,
       - za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.
3.    Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy.
4.    Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji , jeżeli :
       - zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobojętnej przepisami ustawy,
       - zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
       - prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
5. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna .
6. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:
      - oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL,  NIP,
      - oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie adresu zakładu głównego,  
        oddziału lub innego miejsca,
     -  określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej – zgodnie z  PKD 2007r.
     -  wskazanie daty rozpoczęcia działalności.
7.   Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej,  w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu , powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informację   o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
« powrót do poprzedniej strony